Тази книга подробно изследва филмовото училище, неговата стойност и как да извлечете максимума от преживяването си там. Този предмет е придобил по-голямо значение в съвременния ден, където много студенти по кино завършват със значителни студентски заеми. Защо тогава да посещавате филмово училище? Ето някои от най-добрите обосновки за посещение на качествено филмово училище. Всичко това са страхотни причини да се откажете от 2 до 5 години от живота си в замяна на голямо количество пари.
1. Време
Като режисьори, ние гледаме на майстори на медията като Тарковски, Кубрик, Бергман или Спилбърг. Те ни изумяват с отличното си разбиране на средата и показват най-високо ниво на умения.
2. Състав
Да, възможно е да работите като режисьор, без да посещавате филмово училище. Бих казал, че около половината от работещите режисьори го правят. Тези режисьори, като Вернер Херцог и Робърт Родригес, както и известни сценаристи като Пади Чайефски, Бил Голдман и Робърт Таун, всъщност изобретиха чиракуването си, за да заменят дипломата от филмово училище. Няма съмнение, че това е избор и за много хора това е единственият избор.
3. Свобода
Повечето филмови училища предлагат голяма гъвкавост; често разработвате вашите скриптове или си сътрудничите с такъв, изпълнявате вашите проекти и (в идеалния случай) виждате тези проекти до завършване. Може никога да не получите шанса да работите с толкова много различни колеги или безопасно да направите многобройните грешки, които са неизбежни извън филмовото училище. Провалът, неразбирането и конфликтът ви струват повече в реалния живот, макар и само защото там няма защитния пашкул на училище, който да ви защити. Провалът винаги е най-примерният учител, въпреки че е труден. Във филмовото училище ще можете да използвате уроците, които сте научили чрез грешки, в следващите си проекти.
4. Възможността за придвижване в близост до филмов център
Филмовото училище може да ви послужи като вдъхновение и средство за финансиране (срещу дълг), ако в момента не живеете в Ню Йорк или Лос Анджелис. Индустриалните центрове съществуват с цел; концентрацията на талант и ресурси позволява създаване на филми на професионално ниво. Повечето изключителни режисьори живеят в индустриалните центрове, където работните места и връзките са в изобилие, по очевидни причини, тъй като правенето на филми е силно съвместна форма на изкуство.
5. Поемане/Ангажимент
Финансовият еквивалент на това да избереш да станеш режисьор е да избереш да подпалиш дома на родителите си, при условие че къщата на родителите ти е достатъчно скъпа. Много малко хора, които наистина ги е грижа за вас, ще ви дадат полза от съмнението. Семейството ви не иска да страдате от подобна съдба, защото всяко семейство има луд чичо художник, който загина в река в Прага около 1923 г. Може би ще получите пропуск за това, ако цялото ви семейство се занимава с изкуство. Вероятно можете да завършите тази книга сега, ако те са успешни режисьори.
6. Съвети
Преподавателите във филмовите училища изкарват прехраната си, като ви помагат да постигнете целите си. Бяха минали години, докато те наблюдаваха как учениците успяват и се провалят в своите курсове, и използваха този опит, за да подобрят своите стратегии за преподаване.
Вашите лектори ще ви преведат през кръговете от обратна връзка, които включва процесът на създаване на филми, включително информация за сценарии, разфасовки на филми и решения за кастинг. Практиката за получаване на обратна връзка е решаващ компонент от обучението и основата на филмовото училище.
7. Мрежа от професионалисти
Мрежа от знаещи, жадни за филми и усърдни сътрудници автоматично ще се разрасне сред вашите съученици от филмовото училище. Още веднъж е предизвикателство да се създаде тази група от хора от нищото; вашите връстници в престижно филмово училище ще бъдат избрани ръчно от факултета въз основа на вашите очевидни прилики и разлики, както и на способността ви да работите и учите като екип.
8. Застраховка и инструменти
В днешно време почти всеки има достъп до камера от висок клас с висока разделителна способност. Това не означава, че няма нищо налично в тази област от филмовите училища. Повечето известни университети разполагат с много по-големи пакети оборудване (и екипажи, които да ги управляват), отколкото бихте могли да се надявате да намерите сами. Хората пред камерата са значително по-важни от самата камера, но добрата камера също не вреди, както ще научите във филмовото училище.
9. Преподавателски опит
Суровата реалност на живота е, че повечето хора трябва да работят, за да се издържат. Когато инструктирате другите, можете да използвате вашия M.F.A. от видна филмова школа като постоянна търговска марка. Поговорката „тези, които не могат, преподават“ понякога се използва за критика на преподаването. Това обаче е арогантност. След като завършват филмово училище, няколко от най-великите режисьори в историята, като Мартин Скорсезе, прекарват няколко години в преподаване.
10. Упражнение
Много стотици хиляди часове. Майсторство във флейтата, архитектурата, спорта, кодирането, невропсихологията и т.н. Дори добре известни художници от Ренесанса, като Леонардо да Винчи и Моцарт, прекарват години в усъвършенстване техните техники. И какво е това? Моцарт е имал значителен брой инструктори по пиано. Добрата новина е, че те постигат величие, след като са положили много усилия, което е ужасната новина, че гениите съществуват.