Преподаване на литература чрез филми

share

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Точно както при текстовата литература, филмите могат да бъдат изследвани. В тази лекция е очертан методът за преподаване на филми като литература на ученици от ELA в началните, средните и гимназиите.

В своя час по английски език в 10-ти клас, който се фокусира върху международната литература, Лорейн желае да помогне на учениците да развият критичното си мислене и аналитични умения по отношение на литературата. Освен че кара учениците си да четат и оценяват книги, Лорейн използва и филми в урока си като литература. Тъй като преди това е смятала само писмените произведения за литература – ​​в крайна сметка, как филмите могат да се преподават като литература? – тя не винаги е правила това.

Как се сравняват филмите с литературата?

Дефинирани, филмите се квалифицират като литература, защото подлежат на същата критична и интерпретативна проверка като печатните литературни произведения. В литературата, представена като филм, присъстват всички компоненти на художествената литература в текстовата литература. Филми, които са адаптации на писмени произведения на литературата, филми без придружаваща книга и дори кратки видеоклипове са добри инструменти за преподаване.

Хенрик Ибсен, норвежки драматург, написа „Куклена къща“ през 1879 г., а класът по английски на Лорейн ще види филмова версия. Докато гледат пиесата, учениците ще могат да анализират много аспекти от нея.

Как да преподаваме литература с филми

Учителите могат да подкрепят анализа на своите ученици на филми, като дават инструкции за предварително гледане, помощ за гледане и задачи след гледане, точно както биха направили с писмена литература.

Преди гледане

Лорейн предлага на учениците си съвети как да се държат, докато гледат Куклена къща пред класа си. Тези инструкции помагат да запазят фокуса си и гарантират, че учениците ще бъдат готови за дейности в клас след филма. В зависимост от филма може да е полезно учителят да направи бърз преглед на обстановката, заедно с профилите на героите и техните връзки. От време на време учителите възлагат на учениците да сравняват и противопоставят писмени литературни шедьоври с техните филмови адаптации.

Лорейн инструктира учениците си да разгледат филма за примери на специфични литературни качества, като конфликт, обстановка, теми и диалог. След това, използвайки следните инструкции, тя се концентрира върху Нора, главния герой, и Торвалд, нейния съпруг:

Кой или какво е опонентът на филма, като Торвалд или норвежките културни норми от деветнадесети век?

Какво бихте казали за връзката на Нора и Торвалд? Променя ли се през целия филм?

След завършване на курса студентът ще може:

  • Научете принципите на филмовата продукция и анализа, за да изучавате филма като литературен носител.
  • Обсъждайте, екзегетирайте и оценявайте представителни текстове, като използвате разнообразна литературна и кинематографична терминология.
  • Обсъждайте, разглеждайте и оценявайте филмите като литературни произведения.
  • Можете да демонстрирате критично четене на литература и стил на академичен дискурс, като изготвяте документи от много страници.
  • Демонстрирайте знанията си за това как политическата, социокултурната и историческата обстановка на литературата влияе върху създаването и интерпретацията на филми.
  • Правете връзки между различни литературни и кинематографични интерпретации на отделни произведения.

Друг елемент, който разграничава книгата от филма, е езикът. Начинът, по който езикът се използва в литературата и филма, се различава значително, въпреки че може да има известни прилики между двете медии. Времето и пространството са свързани по много начини, от литературата до филма. Филмите изобразяват събитията така, както се случват, докато литературата ги описва така, както са се случили.

Един филм не може да служи като вярна визуална интерпретация на книгата, по която е базиран. Преводът на дискурса от писмената дума в целулоида трябва да се извърши правилно.

Categories

Trending posts